top of page

Echte liefde!

Het is weer bijna Valentijnsdag en dat betekent een hele hoop liefde. Daarom leek het me leuk om een verhaal te vertellen over mijn familie. Een heel speciaal verhaal over de liefde. Dit verhaal gaat over ome Johan, mijn oom. De broer van mijn moeder en .. jaar oud. Hij kan niet gelukkiger zijn dan nu. Tenminste dat denk ik, want slechts 5 jaar geleden zag zijn leven er heel anders uit.

"He! Kan ik even langskomen?" vroeg Johan aan de telefoon. Hij stapte in zijn auto en reed naar het huis van zijn broer. Het was een gewone vrijdagavond in januari. De 2 broers zaten samen aan de keukentafel een biertje te drinken. "Kijk, ik ben dit meisje tegengekomen en ze is echt heel leuk" zegt Johan. Zijn broer lacht. "Ja, maar ik weet niet wat ik moet doen." vertelt Johan. "ik denk... volgens mij ben ik verliefd." Zijn broer lacht nog steeds maar is ook verbaasd. "Eneh, hoezo denk je dat dan? Hoe ken je haar? Hoe heet ze dan?" Johan antwoord: "Nou ja, we deden al een tijdje alsof we iets hadden vanwege Jaap, hij vond haar ook leuk maar zij hem niet." Zijn broer zet zijn biertje op tafel en zegt: "Nou, dan vraag je haar toch mee uit!" Johan kijkt bedenkelijk. "Ja? Denk je dat ze dat wil?" Zijn broer antwoordt: "Ja natuurlijk! Jullie doen nu toch ook alsof! Ze vind jou ook leuk! Koop een bos bloemen en neem haar mee uit!"

En zo is het balletje gaan rollen. Johan vroeg zijn eerste grote liefde mee naar een mooi restaurant. Ze waren stapel verliefd! Hij stelde haar aan onze familie voor en gingen al snel samen wonen. Want ja, hij woonde nog steeds bij zijn ouders maar dat kon natuurlijk niet meer. Niet veel later waren ze getrouwd en werden we uitnodigt voor een etentje. Dit was wie zij waren. Het klopte gewoon helemaal, ze hadden elkaar gevonden. Iedereen had het wel gehoopt voor hem, maar de kans was klein.

En toen, nog maar een paar maanden later, was hun eerste kindje al in verwachting! Kleine Lucas werd geboren en ongeveer een jaar later ook hun tweede zoontje.

inmiddels verhuist naar een leuk boerderijtje met hun 2 kinderen, honden Duncan en Senna, 2 katten, zo'n 20 kippen en zelfs een pony.

Ziels gelukkig en helemaal in hun element. Ja, zo zie je maar. Met hen komt het wel goed, daar ben ik zeker van.

ps. waargebeurt

Liefs,

Lyanne

Recente Posts 
bottom of page